اجراي پروژه هاي صنعتي در قالب قراردادهاي EPC ،EP

پروژه های EPC شامل 3 فاز اصلی مهندسی و طراحی (Engineering)، تامین و تدارکات (Procument)، و ساخت و اجرا (Construction) در چرخه حیات پروژه می باشد. این قراردادها معمولا در پروژه‌های بزرگ و پیچیده در سطوح کلان استفاده می شود. از جمله صنایعی که در آن این نوع قراردادهای پیمانکاری کاربرد زیادی دارد می‌توان به صنایع معدنی، نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، انرژی، برق و مخابرات، زیرساخت اشاره کرد. هرچند از این قراردادها می توان در سطوح پایین‌تر از جمله فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز شهری نیز استفاده کرد.

 قراردادهای EPC از انواع قراردادهای پیمانکاری بوده و در این قراداد‌ها، صفر تا صد مسئولیت پروژه و انجام کار بر عهده پیمانکار است و کارفرما یا ناظر فقط مسئولیت نظارت پروژه را بر عهده دارد. امروزه، استفاده از قراردادهای EPC روز به روز در حال افزایش است و مورد استقبال کارفرمایان قرار می گیرد. از مهم ترین دلایل محبوبیت این قراردادها، نیاز به انجام سریع‌تر پروژه ها و پیشگیری از اتلاف زمان و همچنین کاهش ریسک کارفرمایان است.

شرکت مهندسی و خدمات مدیریت پرمان پویش با انجام چند نمونه از پروژه های ملی در عرصه پیمانکاری در صنایع معدنی، گامی بلندی را در این حوزه از فعالیت ها برداشته و به این موضوع به عنوان یک چشم انداز توجه ویژه می نماید.