خدمات مدیریت طرح (MC)

شركت مهندسي و خدمات مديريت پرمان پويش با اقتباس از حوزه‌های دانشی و فرآیندهای استاندارد PMBOK  و همچنین تجربیات حاصل از اجرای چندین پروژه مشابه به عنوان MC، با استفاده از دانش و تجربه پرسنل آشنا با استانداردهای روز مدیریت پروژه (که بعضاً دارای مدرکPMP نیز هستند) و همچنین استفاده از نرم‌افزارهایی مرتبط مانند MS Project ، Primavera ، Access وExcel  نسبت به تدوین متدولوژی مدیریت پروژه و سفارشی‌سازی آن برای پروژه های مختلف خود، اقدام نموده است. این دسته خدمات در سه مرحله آغاز پروژه ها، در حین اجرا پروژه ها و در فاز خاتمه پروژه ها، صورت می پذیرد.

در ابتدا و در فاز آغازین پروژه سه گام ذیل صورت می پذیرد که عبارتند از:

گام اول: پیش از انتخاب ارکان پروژه

·         تهیه و تصویب Master Plan پروژه

·         همکاری در تهیه اسناد قرارداد سایر ارکان

·         تهیه پیوست های شرح خدمات قرارداد سایر ارکان

·         تهیه آگهی مناقصه

·         تولید RFP و تعریف شاخص ها و تهیه کاربرگ ارزیابی مناقصه گران

گام دوم: در حین انتخاب ارکان پروژه

·         بررسی اسناد مناقصه گران و تکمیل فرم های ارزیابی

·         برگزاری جلسات شفاف سازی/پیش ارزیابی با مناقصه گران

·         تهیه لیست نهایی و امتیازات مناقصه گران

·         همکاری در انتخاب رکن جدید

گام سوم: پس از انتخاب ارکان پروژه

·         برگزاری جلسه ی Kick-off

·         تشریح نقشه راه پروژه برای رکن جدید

در حین اجرای پروژه دو نوع ارتباط میان مدیریت طرح با ارکان پروژه صورت می پذیرد. حالت اول مربوط به ارتباط میان مدیریت طرح با کارفرما بوده و حالت دوم به ارتباط میان مدیریت طرح و سایر ارکان پروژه می باشد.

ارتباط میان مدیریت طرح و کارفرما

برنامه عملیاتی دستیابی به اهداف توسط تیم راهبری پروژه بر اساس استراتژی ها، اهداف بلند مدت و کوتاه مدت پروژه تعریف شده و پس از تائید توسط ارکان پروژه منجر به ارائه گزارش درس آموخته های پروژه می شود. این گزارش در طول حیات پروژه مورد بازنگری قرار گرفته و در نهایت برای کارفرما محترم ارائه و تشریح می گردد. 

 

 

ارتباط با سایر ارکان

جهت عملیاتی شدن هسته مرکزی فرآیند (چهارچوب مدیریت اجرای پروژه)، فرایندهای کنترلی متناسب تعریف شده که هریک شامل چندین رویه اجرایی بوده و در طول اجرای پروژه مورد استفاده و درصورت نیاز و ضمن دریافت بازخورد و نقطه نظرات اصلاحی ارکان درگیر در اجرای پروژه، مورد بازنگری قرار می گیرد.

در فاز نهایی به منظور پایش اجرای کامل رویه ها در پروژه، از تیم مشاور به عنوان اجرایی کننده رویه ها، ارزیابی صورت می پذیرد.